پیش دبستان و دبستان غیردولتی دخترانه شمیم عترت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان/ناحیه 4

معرفی مدرسه

 آمادگی و دبستان هوشمند دخترانه  شمیم عترت

  الف )تاریخچه مدرسه

 نقش مدرسه در راستای آموزش و پرورش کودکان به عنوان نخستین نهاد یادگیری آنچنان گسترده است که تمام ابعاد زندگی آینده کودکانمان را در بر می گیرد.به همین خاطر است که همه ما مایلیم فرزندانمان در مدرسه ای خوب به تحصیل مشغول شوند.اکنون پس از گذشت سالها با بهره گیری از تجربه موفق چندین ساله خود در زمینه آموزش و پرورش نونهالان موفقبه ارائه طرحها و برنامه های جدید و متنوعی شده که ما را به رساندن اهداف اصلی آموزش و پرورش نزدیک ساخته است.

 دبستان شمیم عترت به عنوان یک مدرسه هوشمند، مدرسه ای است که فرآیند آموزش، کنترل و مدیریت آن مبتنی بر فناوری رایانه و شبکه می باشد و سیستم ارزشیابی و نظارت آن هوشمند است.حضور در دبستان شمیم عترت برای دانش آموزان شوق انگیز است و در آن با حوصله به عمق مطلب آموزشی پی می برند،. به علاوه مهارت هایی را که در زندگی به آنها نیاز دارند، یاد می گیرند. از این رو با ذوق و شوق به مدرسه می آیند.

 تاکید بر مهارت های فکرکردن ، تدریس ارزش ها ، فراهم کردن محیط یاددهی و یادگیری تعاملی ، فراهم کردن انواع شیوه های آموزشی برای استعدادهای مختلف ، تکیه بر بکارگیری فناوریهای نوین در آموزش و آگاهی دادن به اولیاء در مورد آنچه در مدرسه واقع شده از جمله خط مشی ها و نکات برجسته دبستان شمیم عترت می باشد.

 سیستم حضور و غیاب هوشمند جهت ثبت موارد انضباطی و آموزشی ،کتابخانه الکترونیکی ، بوفه الکترونیکی و سایت کامپیوتری مجهز از جمله عناصر مرتبط با سیستم هوشمند مدیریت مدرسه در دبستان شمیم عترت می باشند، ارتباط دانش آموزان و معلمان با این سیستم توسط سامانه همکلاسی برنامه ریزی شده است.

   دبستان شمیم عترت با بهره گیری از ابزارهای نوین ارتباطی نظیر صفحات اینترنتی اختصاصی هر دانش آموز جهت مشاهده وضعیت تحصیلی ،سیستم پیام کوتاه مرتبط با سیستم هوشمند مدیریت مدرسه و...در تعاملی همیشگی و پویا با اولیاء می باشد.

 در سیستم خرید و پس انداز الکترونیکی که مرتبط با کارتهای هوشمند دانش آموزی می باشد ، دانش آموزان می آموزند که چگونه از کارتهای اعتباری جهت خرید استفاده کرده ، این سیستم با ایجاد جذابیت فوق العاده جهت دانش آموزان آنها را با یکی از مهارتهای اساسی زندگی آشنا می کند.

 عمکرد ویژه دبستان شمیم عترت به عنوان یک مدرسه هوشمند که از توانمندیهای دانش آموزان آن نیز تلقی می شود، تسلط دانش آموزان بر زبان انگلیسی و استفاده از کامپیوتر می باشد.

 معلمان در دبستان شمیم عترت به متخصصینی توانا تبدیل می گردند که راهنمای دانش آموزان در فرآیند یادگیری خواهند بود.

 توجه به بارور کردن استعدادهای بالقوه دانش آموزان که در تمامی فعالیتهای آموزشی و فوق برنامه دبستان شمیم عترت به چشم می خورد، موجب توسعه توانایی دانش آموزان دبستان شده است.

 دبستان شمیم عترت به عنوان یک مدرسه هوشمند با ایجاد محیطی پویا و جذاب موجب شکوفایی استعدادها و بروز خلاقیتهای فردی و جمعی دانش آموزان می شود.

 حضور در دبستان شمیم عترت برای دانش آموزان شوق انگیز است و در آن با حوصله به عمق مطلب آموزشی پی می برند،. به علاوه مهارت هایی را که در زندگی به آنها نیاز دارند، یاد می گیرند. از این رو با ذوق و شوق به مدرسه می آیند.

 تاکید بر مهارت های فکرکردن ، تدریس ارزش ها ، فراهم کردن محیط یاددهی و یادگیری تعاملی ، فراهم کردن انواع شیوه های آموزشی برای استعدادهای مختلف ، تکیه بر بکارگیری فناوریهای نوین در آموزش و آگاهی دادن به اولیاء در مورد آنچه در مدرسه واقع شده از جمله خط مشی ها و نکات برجسته دبستان شمیم عترت می باشد.

 ب)خط مشی مدیریت آمادگی و دبستان شمیم عترت

 آمادگی و دبستان دخترانه غیرانتفاعی شمیم عترت در سال 1394 در شهر اصفهان تاسیس  و با بهره گیری از تجربه موفق چندین ساله خود در زمینه آموزش و پرورش نونهالان موفق به ارائه طرحها و برنامه های جدید و متنوعی شده که ما را به رساندن اهداف اصلی آموزش و پرورش نزدیک ساخته است.

 مدیریت این واحد خود را متعهدمی داند تا ضمن تلاش در جهت آموزش دانش آموزان به مسائل روحی روانی و اجتماعی آنها توجه نماید و مفاد این خط مشی را به شرح ذیل اعلام می نماید :

 1 اعتقاد به اینکه مدرسه خانه دوم دانش آموز بوده و ما در قبال دانش آموزان به عنوان امانت الهی مسئولیت داریم.

 2 احترام و رعایت ارزشهای جامعه اسلامی و قوانین و مقررات مرتبط با واحدهای آموزشی

 3 افزایش فزاینده شاخص رضایت اولیاء و دانش آموزان

 4 بهره گیری از استاندارهای پذیرفته شده بین المللی جهت ارتقاء سطح کیفی خدمات آموزشی و پرورشی

 5 – بهبود مستمر خدمات آموزشی رفاهی ، تفریحی

 6 - ارتقاء سطح کیفی آموزشهای ارائه شده از طریق آموزش مستمر کادر آموزشی و بهره گیری مناسب از ظرفیتها و امکانات فناوریهای نوین برای ارتقای کیفیت آموزشی

 7 - استفاده از تکنولوژی اطلاعات در جهت بهبود مستمر خدمات

 8 افزایش توانمندیهای والدین در ایفای نقش های پدری و مادری

 9- تامین بهداشت روانی ، نشاط و رشد شخصیتی دانش آموزان

 10 - شناسایی  و پرورش استعدادها و مهارتهای عمومی و اختصاصی در دانش آموزان

 11 - رشد شایستگی های ذهنی ، عاطفی  ، اجتماعی و معنوی دانش آموزان

 12 - پرورش فراگیر استعدادهای دانش آموزان در حوزه های علمی ، هنری ، ورزشی و ...

 13 ایجاد محیطی امن و فراهم نمودن آسایش دانش آموزان و اولیاء

 14 - ایجاد محیطی پویا و جذاب برای شکوفایی کامل استعدادها و بروز خلاقیتهای فردی و جمعی دانش آموزان

 این خط مشی توسط کلیه کارکنان در تمامی سطوح درک شده و ملزم به پیروی از مفاد آن می باشند، به منظور حصول اطمینان از اجرای موثر سیستم مدیریت کیفیت و میزان برآورد شدن اهداف این خط مشی مفاد آن سالیانه یکبار مورد بازنگری قرار می گیرد.

 موسس دبستان دخترانه هوشمند غیردولتی شمیم عترت

                                                                                                                   فاطمه آقاتهرانی

                                                                                                               سال تحصیلی 95-1394